Układanka cyfrowa
Układanki Cyfrowe doskonale sprawdzą się w każdym przedszkolu, szkole, ale także w domu. Z ich pomocą dzieci z przyjemnością zagłębią się w fascynujący świat matematyki. Zabawka daje bardzo wiele możliwości dzieciom i nauczycielom. Każda tabliczka przedstawia jedną wypukłą cyfrę. Dodatkowo cyfra składa się z wielu części (dwójka z dwóch, trójka z trzech etc), przez co dziecko może się uczyć podstawowych liczb na wiele różnych sposobów. Całość – ukryta w drewnianym pudełku – jest bardzo elegancko wykonana, przez idealnie nadaje się na prezent.
Dzięki Układance Cyfrowej dziecko:
pozna liczby
wykona pierwsze działania matematyczne
utrwali znajomość kolorów, kształtów, wielkości
nauczy się współpracować oraz rozwiązywać zadania
Układanki Cyfrowe to także doskonała pomoc terapeutyczna dla dzieci dyslektycznych: wyrównuje zaburzenia funkcji poznawczych, emocjonalnych, percepcyjno-motorycznych czy orientacji przestrzennej. Pomoc dydaktyczna także z powodzeniem wykorzystana przez dzieci niewidome.
Jako pomoc dydaktyczna układanki cyfrowe są środkiem poglądowym do nauczania matematyki? Dziecko w formie zabawowej może zdobywać umiejętności w zakresie poznawania liczb oraz w działaniach matematycznych objętych programem tego przedmiotu na etapie przedszkolnym i klasach początkowych. Najważniejszą rolę pełnią przy wprowadzaniu liczb pierwszej dziesiątki, a więc przy monograficznym ich opracowaniu. Również możemy ich użyć przy liczeniu z dosuwaniem odsuwaniem rozsypanych elementów (części cyfr), np. cyfra 1 składa się z jednej części ( elementu), cyfra 2 składa się z dwóch itd. do 9. Cyfra 0 nie posiada żadnego elementu, więc nie jest wyjmowana. Układanki te mogą też służyć, jako pomoc przy dodawaniu i odejmowaniu na konkretach, przy dopełnianiu do 10 (po dwie cyfry są tego samego koloru i po dodaniu ich elementów wynik wyniesie 10).
Układanki cyfrowe są również doskonałą pomocą terapeutyczną dla dzieci dyslektycznych przy wyrównywaniu zaburzonych funkcji poznawczych, percepcyjno-motorycznych w zakresie usprawniania manualnego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej, niwelowania zaburzeń emocjonalnych. Dziecko wyrównując zaburzenia osiąga takie umiejętności jak: potrafi ułożyć cyfrę z elementów, utrwala znajomość kolorów, kształtów, wielkości, uczy się współpracować i rozwiązywać zadania.
Zawartość:
10 podstawek o wymiarach 14x10 cm z wyjmowanymi elementami w ilości odpowiadającej układanej cyfrze
drewniana skrzynka o wymiarach 23x23x9 cm
instrukcja
Propozycje zabaw
wzór cyfry ”wklęsłej„ leży na stole, dziecko ma odtworzyć ją za pomocą elementów, które wkłada do rowków
dziecko ma ułożyć cyfrę na stole obok wzornika z samych elementów bez wkładania do rowków
dziecko ma za zadanie ułożyć dwie lub więcej cyfr ze zmieszanych elementów tych cyfr